Van toen tot nu

In de afgelopen 50 jaar hebben al heel wat mensen de weg naar Okey gevonden. Dat onze klanten nog steeds tevreden zijn , blijkt o.a. uit de volgende feiten:

  • er zijn mensen die vanaf de start van ons kantoor hun verzekeringen bij Okey (voorheen Keij) hebben lopen.
  • ook de generaties van nu weten de weg naar Okey te vinden en komen voor advies.
  • ook mensen die geen verzekeringen of hypotheken hebben melden zich voor advies.

 

Zo kwam laatst een klant van een van de samenwerkende bedrijven binnen met vragen over zijn elders lopende hypotheek. Dit vanwege het feit dat de klant ooit Peters woorden had opgeslagen "Je moet niet zomaar wat sluiten, je moet eerst langskomen en je laten adviseren." Nu de klant vragen over zijn lopende hypotheek had wilde hij een afspraak met zijn bank maken, maar dit bleek niet zo gemakkelijk. Pas na 2 weken kon een afspraak worden ingepland en was hij aan de beurt.

 

Als de klant vond dat het te lang duurde moest hij zijn vragen maar schriftelijk of via een webcam stellen. Toen dacht hij aan de woorden van Peter en besloot met zijn vragen bij Okey langs te komen. Onaangekondigd, zonder afspraak en zonder dat hij verzekeringen of hypotheken bij Okey had lopen, kwam hij binnenlopen en werd zijn situatie bekeken. Na ruim een uur gingen hij en zijn vrouw weer naar huis, in het besef dat een hypotheek meer is dan alleen kijken naar de rente en het bedrag dat geleend kan worden.
 

Veranderingen in de markt

In de jaren negentig van de vorige eeuw stegen de aandelenkoersen jarenlang extreem en werd het beeld gecreëerd dat je wel gek was als je je geld vastrentend wegzette en niet in aandelen handelde. Hierdoor werden door de maatschappijen veel complexe producten ontwikkeld die uitgingen van veel te rooskleurig voorgestelde rendementen en werden op basis van dat verwachte rendement allerlei leenconstructies bedacht waardoor het leek dat hoe hoger de hypotheek was hoe gunstiger het voor de klant was. Echter het waren niet de klanten die bij een dalende markt profijt hadden!

 

In die jaren hebben we vaak discussies gehad met vertegenwoordigers van maatschappijen en hebben we keer op keer de onduidelijkheid van de kosten onder de aandacht gebracht en de in onze ogen misleiding van de klanten. We hadden zelfs een excelsheet gemaakt om aan te tonen dat een gemiddeld rendement bij wisselende percentages veel lager kon uitkomen dan de voorgerekende rendementen, Wij vonden ook toen dat ons advies goed moest zijn. Regelmatig was het gevolg dat klanten elders hun hypotheek gingen sluiten omdat ze daar met geleend geld een veel hogere hypotheek konden krijgen. Dat namen we voor lief. Voor ons was het belangrijkste dat de klant goed geinformeerd en geadviseerd werd.
 

Contact

Okey Leiden
Zeemanlaan 39
2313 SW Leiden
Tel:  071-5136612
Routebeschrijving

Okey Voorhout
Jacoba van Beierenweg 84
2215 KZ Voorhout
Tel:  0252-233153
Routebeschrijving

Vragen of opmerkingen
Contactformulier